تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با بتن با هسته تیر CFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با بتن با هسته تیر CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با بتن با هسته تیر CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی شامل هندسه باکس فولادی به صورت سه بعدی، هندسه بتن داخلی به صورت سالید و سه بعدی، هندسه تیر CFRP به صورت I شکل و شل و در نهایت هندسه اجزای صلب می باشد. در شکل های زیر نحوه مونتاژ قطعات در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

فولاد با تعریف رفتار ماده به صورت الاستیک و پلاستیک ایجاد شده است. برای بتن از متریال مدل سی دی پی به منظور در نظر گرفتن رفتار کشش و فشار به همره آسیب به صورت جداگانه، استفاده شده است. برای تیر کامپوزیتی نیز از خواص الاستیک به همراه مدل آسیب بهره برده شده است.

تحلیل هم می تواند به صورت استاتیکی و هم دینامیکی صورت پذیرد. تماس بین فولاد و بتن به صورت تماس سطح به سطح و تماس سایر سطوح نیز به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. شرایط مرزی و مش بندی مناسب نیز به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری، نمودار نیرو-تغییر مکان و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo