تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار روی یک ستون مرکب شامل کاور فولادی، بتن و تیر CFRP به روش SPH در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک ستون مرکب شامل کاور فولادی، بتن و تیر CFRP به روش SPH در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی یک ستون مرکب شامل کاور فولادی، بتن و تیر CFRP به روش SPH در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه قوطی فولادی خارجی به صورت شل سه بعدی، هندسه بتن به صورت سالید و سه بعدی، ماده تی ان تی به صورت سالید و در نهایت هندسه تیر I شکل CFRP میانی به صورت شل سه بعدی چند لایه می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای فولاد از متریال مدل پلاستیک و آسیب جانسون کوک به منظور پیش بینی تغییرشکل های سریع و بزرگ استفاده شده است. برای بتن به منظور در نظر گرفتن آسیب کامل، از متریال مدل جانسون هلمکوئیست با فراخوانی کد متریال و تغییراتی در آن، بهره برده شده است. ماده منفجره تی ان تی با تعریف رفتار از طریق معادله حالت JWL ایجاد شده که این متریال مدل در واقع انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار را به فشار مکانیکی تبدیل می نماید. برای تیر CFRP نیز از خاصیت الاستیک و آسیب هاشین استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند بهره برده شده است. تماس بین اجزا از طریق تماس کلی و تعریف تماس ایده آل ایجاد شده است. شرایط مرزی و مش مناسب به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب فولاد، تخریب بتن، آسیب لایه های کامپوزیتی، پخش شدن ماده منفجره و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۷۸۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo