تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی استاتیکی دیوار آجری با ملات تحت بار فشاری در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی استاتیکی دیوار آجری با ملات تحت بار فشاری در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی استاتیکی دیوار آجری با ملات تحت بار فشاری در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. ملات بین آجرها به صورت یک پارت سالید و سه بعدی طراحی شده است. آجرها نیز به صورت سالید و سه بعدی می باشند. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

ملات آجر یک ماده چسبنده است که عموماً از مخلوط کردن مواد سیمانی یا اتصال دهنده (آهک یا سیمان) و سنگدانه‌های ریز (ماسه، سورکی، خاک اره و غیره) با آب تولید می‌شود. ملات برای چسباندن بلوک‌های ساختمانی مختلف مانند آجر، سنگ و غیره استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند نقشی تزئینی در آجر یا سنگ تراشی ایجاد کند. ملات از آغاز تمدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ۲۰۰۰ سال پیش مصریان از ملات آهک استفاده می‌کردند. نقش ملات آجر چسباندن آجرها به یکدیگر است تا شکاف‌های نامنظم بین سنگ تراشی را ببندد و مانعی برای عبور رطوبت ایجاد کند. تعیین صحیح ملات نه تنها در ایجاد استحکام برای ساخت دیوار بلکه دوام در برابر آب نیز بسیار مهم است.

از آنجایی که سازه‌های غیرمسلح بیشترین پتانسیل خرابی در برابر زلزله را دارا می­باشند و دارای مکانیسم‌های متعدد شکست هستند با توجه به وجود عدم قطعیت‌های فراوان در پارامترهای موجود در این نوع سازه­ها، باید مطالعه آسیب‌پذیری آن­ها با آگاهی مناسبی از این پارامترها و در نظر گرفتن بیشترین مدهای محتمل برای شکست آن در نظر گرفته شود. همچنین اغلب سازه‌هایی که دارای اهمیت تاریخی می‌باشند، با استفاده از مصالح بنایی و آجری ساخته ‌شده‌اند. این نوع سازه‌ها  معمولاً در برابر زلزله، عرضی، طولی و فشاری دارای ضعف‌های عمده‌ای می‌باشند.

برای هر دو جز آجر و ملات خاصیت ماده به صورت الاستیک به همراه مدل پلاستیک مناسب تعریف شده است. برای تحلیل از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی استفاده شده است. تماس بین ملات و آجرها به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. در صورت عدم استفاده از ملات به صورت یک پارت فیزیکی، می توان از تماس کوهسیو در مدل اکسپلیسیت استفاده نموود. شرایط مرزی و مش مناسب نیز به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، جابه جایی، نمودار نیرو-تغییر مکان و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo