تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی پاشش سرد ماده ABS به صورت کوپل اویلری-لاگرانژی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی پاشش سرد ماده ABS به صورت کوپل اویلری-لاگرانژی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی پاشش سرد ماده ABS به صورت کوپل اویلری-لاگرانژی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. ماده پلیمری هدف به صورت سالید و سه بعدی، و همچنین ذره پاشش شونده نیز به صورت سالید به منظور تعیین حجم، ایجاد شده است. فضای آنالیز به صورت اویلری ترسیم شده است. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

مدلسازی فرآیند باید در فاز میکرو صورت می پذیرد اما به دلیل استفاده از ورژن های کرک شده نرم افزار، این امکان وجود نداشته لذا باید از ابعاد بزرگتری استفاده نمود.

برای ذره پاشش شونده و ماده هدف از متریال ABS پلیمری به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه خواص دمایی، استفاده شده است. در روش اویلری مورد استفاده طی یک استپ کوپله دما-جابه جایی دینامیکی، متریال در فضای تعریف شده شروع به حرکت می نماید و فضای های خالی را پر می کند، در این روش مش ها ثابت اما متریال متحرک می باشد.

شرایط تماسی به صورت تماس کلی با تعریف خاصیت اصطکاکی لحاظ شده است. شرایط مرزی مکانیکی به قطعه هدف و شرایط مرزی و اولیه اویلری به فضای اویلری اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز بسیار مهم می باشد. پس از اتمام آنالیز نیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، تغییر دمای ذره و هدف، جابه جایی و … قابل مشاهده می باشد.

در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۴۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Finite element modeling of pull-out test of precast wall panels connection in Abaqus

This example has done the finite element modeling of the pull-out test of precast wall ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo