تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی خمش چهار محوره حین آتش سوزی یک دال بتنی حفره دار در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش چهار محوره حین آتش سوزی یک دال بتنی حفره دار در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهارمحوره حین آتش سوزی یک دال بتنی حفره دار در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم مدلسازی شامل هندسه دال بتنی حفره دار به صورت سه بعدی و سالید می باشد. هندسه اجسام وارد کننده نیرو نیز به صورت صلب و شل طراحی شده اند. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای ایجاد شرایط انتقال دمایی صحیح و آتش سوزی از هر سه روش انتقال حرارت Conduction, Convection, و  Radiation استفاده شده است. در حالت کانداکشن با تعریف ضریب انتقال حرارت، به دلیل اختلاف دما در سطح پایین و بالای دال، حرارت از ناحیه با دمای بیشتر به ناحیه با دمای کمتر منتقل می شود. در مدل کانوکشن نیز به دلیل تماس هوای داغ و سطح بتن، با تعریف ضریب فیلم انتقال حرارت صورت می پذیرد. در انتها نیز از روش تابش در اجسام با تعریف ثابت استفن بولتزمن، دمای مطلق، ضریب گذردهی و … استفاده شده است.

استفاده از خواص الاستیک، پلاستیک، ضریب انبساط، گرمای ویژه و … وابسته به دما در دقت تحلیل بسیار موثر می باشد. این مثال از هر دو روش مستقیم و ترتیبی قابل انجام می باشد. در روش اول که در این مثال مورد استفاده قرار داده شده است، تحلیل دما و تنش به صورت همزمان صورت می پذیرد. در روش دوم ابتدا تحلیل دمایی و سپس تحلیل تنش به صورت جداگانه صورت می پذیرد. تمامی شرایط مرزی و تماسی مناسب نیز به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی از قبیل تنش، کرنش، انتشار دما، نیروی تکیه گاهی و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۷۹۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی ستون بتنی تقویت شده با CFRP به صورت استاتیکی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی ستون بتنی تقویت شده با CFRP ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo