تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی خمش دینامیکی لوله آلمینیومی تقویت شده با کامپوزیت چهار لایه CFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش دینامیکی لوله آلمینیومی تقویت شده با کامپوزیت چهار لایه CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش دینامیکی لوله آلمینیومی تقویت شده با کامپوزیت چهار لایه CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی شامل پارت آلمینیومی به صورت سالید، هندسه های کاپوزیتی به صورت چهار لوله شل در نظر گرفته شده اند. تماس بین لایه ها نیز به صورت کوهسیو لحاظ شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای لوله آلمینیومی از خاصیت الاستیک، پلاستیک، مدل آسیب Ductile, Shear,  و MSFLD استفاده شد است. لوله های کامپوزیتی با استفاده از خاصیت الاستیک به همراه مدل آسیب هاشین تعریف شده اند. آنالیز به صورت دینامیکی و با استفاده از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند مسئله تحلیل شده است.

تماس بین لوله آلمینیومی و لایه CFRP به صورت تماس کوهسیو، تماس بین لایه های CFRP با یکدیگر نیز به صورت کوهسیو و در نهایت تماس اجزای صلب نیز در قالب یک تماس کلی اعمال شده است. شرایط مرزی و مش مناسب به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتمام تحلیل تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب لایه های کامپوزیتی، تغییر شکل لوله آلمینیومی، نمودار نیرو-تغییر مکان و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo