تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل مرکب آلمینیوم-چوب در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب

شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل مرکب آلمینیوم-چوب در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل مرکب آلمینیوم-چوب در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب- پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه های جسم صلب به صورت شل، آلمینیوم به صورت سه بعدی و توپر و در نهایت چوب به صورت سه بعدی و ده لایه می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

با پیشرفت مداوم فناوری مدرن، فناوری های نوین مختلفی در تولید و پردازش پانل های آلومینیومی به کار گرفته می شود. مانند پانل های چوبی آلومینیومی، محصولی ایده آل برای جایگزینی تخته دانه های چوبی است.

در این مثال ورق آلمینیومی در رویه پنل به منظور ضربه گیر با تعریف رفتار متریال به صورت مناسب با در نظر گرفتن آسیب و سختی، به کار برده شده است. لایه چوبی نیز در سطح زیر پنل با تعریف رفتار آیسب به منظور پیش بینی شکست لایه مورد استفاده قرار داده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند بهره برده شده است. تماس بین لایه چوب و فلز، و همچنین تماس بین جسم صلب و لایه رویی با تعریف رفتار تماسی صحیح، ایجاد شده است. از تعدادی کانکتور نیز بین دو لایه آلمینیوم و چوب از طریق تعریف قید، استفاده شده است. شرایط مرزی و اولیه مناسب به همراه مش بندی نیز به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب فلز و چوب، نمودار نیرو و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این تحلیل نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۷۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo