تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی بارگذاری سیکلی ستون بتنی تقویت شده با CFRP به صورت استاتیکی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی بارگذاری سیکلی ستون بتنی تقویت شده با CFRP به صورت استاتیکی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی ستون بتنی تقویت شده با CFRP به صورت استاتیکی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. ستون بتنی به صورت سالید و سه بعدی، میلگردهای فولادی به صورت سیمی و سه بعدی، و در نهایت لایه های کامپوزیت CFRP به صورت شل مدل شده اند. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای میلگردهای فولادی از خاصیت الاستیک و پلاستیک، برای ورق های کامپوزیتی خاصیت الاستیک به صورت لمینا و یا ثوابت مهندسی، و در نهایت برای بتن از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity با تعریف رفتار کشش و فشار به همراه مدل آسیب کششی و فشاری، استفاده شده است.

تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ استاتیکی بهره برده شده است. تمامی تماس ها و قیدها به همراه شرایط مرزی مناسب و بارگذاری تکراری یا سیکلی به مجموعه اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی یکسان و مناسب نیز در بدست آوردن نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری، نمودار هیسترزیس و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با بتن با هسته تیر CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo