تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار زیر آب روی یک ستون بتنی با لایه بیرونی و داخلی فولادی به روش CEL در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار زیر آب روی یک ستون بتنی با لایه بیرونی و داخلی فولادی به روش CEL در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار زیر آب روی یک ستون بتنی با لایه بیرونی و داخلی فولادی به روش CEL در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و ستون بتنی به صورت سالید، لوله های فولادی داخلی و بیرونی نیز به صورت شل طراحی شده اند. ماده منفجره، آب و هوا نیز به صورت اویلری می باشند. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

در این مثال برای بتن از متریال مدل سی دی پی با تعریف رفتار کششی و فشاری به صورت جداگانه استفاده شده است. به منظور در نظر گرفتن تخریب کامل بتن، در قالب فایل ورودی معیار آسیب کرنشی نیز لحاظ شده است. برای فولاد از متریال مدل جانسون کوک برای سختی و آسیب با تعریف تکامل آسیب بهره برده شده است. آب با استفاده از معادله حالت Us-Up و هوا نیز به صورت گاز ایده آل تعریف شده است. برای ماده منفجره نیز از مدل JWL به منظور تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی، استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و تماس مناسب به صورت تماس کلی و یا سطح به سطح بین تمامی اجزا در نظر گرفته شده است. تمامی شرایط مرزی مناسب مکانیکی و اویلری نیز به اجزا اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز نیز در حصول نتایج دقیق تر تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،تخریب بتن، آسیب لوله های فولادی، انتشار موج انفجار، کسر حجمی متریال های اویلری … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۸۴۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی ستون بتنی تقویت شده با CFRP به صورت استاتیکی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی ستون بتنی تقویت شده با CFRP ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo