تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب(آلمینیوم-الیاف شیشه-آلمینیوم) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب(آلمینیوم-الیاف شیشه-آلمینیوم) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب(آلمینیوم-الیاف شیشه-آلمینیوم) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل دو لایه رویی و زیرین آلمینیوم به صورت سالید و سه بعدی می باشد. چهار لایه الیاف شیشه نیز به صورت سالید در میانه پنل به کار برده شده است. تماس بین لایه ها با یکدیگر به صورت تماس کوهسیو یا چسبناک تعریف شده است. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای آلمینیوم از خواص الاستیک به همراه مدل سختی و آسیب جانسون کوک بر اساس مقاله رفرنس استفاده شده است. الیاف شیشه به صورت مدل کانتینیوم با تعریف رفتار الاستیک به همراه مدل آسیب در راستاهای مختلف تعریف شده اند.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برا آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور تسریع آنالیز بهره برده شده است. تعامل بین لایه های مختلف با تعریف رفتار سختی و آسیب به صورت کوهسیو تعریف شده که این عمل باعث می شود که در هنگام وارد شدن بار، اگر بار بیش از حد تحمل چسب بین لایه ها باشد، از یکدیگر جدا شده و جدایش لایه ها رخ می دهد.

برای تعریف پروسه انفجار از روش کانوپ با تعریف مقدار و مکان ماده منفجره استفاده شده است. شرایط مرزی و مش مناسب نیر به تمامی قطعات اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش، آسیب تمامی لایه ها، جدایش لایه ها، نمودار نیرو و …. قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۷۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با بتن با هسته تیر CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo