تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه ورق CFRP به صورت شل چند لایه، هسته سرامیکی به صورت سالید و سه بعدی و در نهایت هندسه الیاف شیشه پلی پروپیلن به صورت شل چند لایه می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای مواد کامپوزیتی از خاصیت الاستیک به همراه معیار آسیب و تکامل آن استفاده شده است. با تعریف رفتار تکامل می توان آسیب کامل قطعات کامپوزیتی را مشاهده نمود. برای سرامیک از متریال مدل جانسون-هیمکوئیست-بیزل با تعریف رفتار آسیب در قالب فراخوانی کد، بهره برده شده است. این متریال مدل می تواند رفتار شکست سرامیک را به صورت کامل مدلسازی نماید.

تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و تماس بین اجزا نیز به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. پروسه انفجار با استفاده از روش CONWEP با تعریف مقدار و مکان ماده منفجره تعریف شده است. شرایط مرزی و مش مناسب نیز به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب مواد کامپوزیتی، تخریب سرامیک و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۷۸۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Finite Element Analysis on Mechanical Performance of Middle Long CFST Column with Inner I-Shaped CFRP Profile under Axial Loading

Finite Element Analysis on the Mechanical Performance of the Middle Long CFST Column with an ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo