تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار در نزدیکی تیر بتنی با کاور چوبی تقویت شده با میلگرد زیگزاگی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار در نزدیکی تیر بتنی با کاور چوبی تقویت شده با میلگرد زیگزاگی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی تیر بتنی با کاور چوبی تقویت شده با میلگرد زیگزاگی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل تیر بتنی به صورت سالید، میلگرهای زیگزاگی،طولی و عرضی به صورت سیمی و در نهایت کاور چوبی به صورت ورقه ای چند لایه می باشد. در شکل های زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای بتن از مدل های مختلفی تحت اثر بار انفجار می توان استفاده نمود که یکی از آنها مدل رفتاری بتن آسیب دیده می باشد. در این مدل با تعریف رفتار عمومی، فشاری و کششی به همراه مدل آسیب کششی و فشاری، می توان تعریف خوبی از بتن در مقابل بار انفجاری داشت، از طرفی می توان با تعریف معیار آسیب کرنشی، حذف المان ها را نیز در نظر گرفت. برای میلگردها از خاصیت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. برای مدلسازی رفتار چوب تحت بارگذاری انفجاری نیز از مدل الاستیک به همراه مدل آسیب بهره برده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و در طی آنالیز تمامی تماس ها، قیدها، شرایط مرزی و مش بندی به اجزا اختصاص داده شده است. پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش، آسیب فشاری و کششی، تخریب کاور چوبی، حذف المان ها و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۷۸۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با بتن با هسته تیر CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo