تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار به روش CEL روی یک لوله مدفون فلزی در خاک با ورق محافظ CFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش CEL روی یک لوله مدفون فلزی در خاک با ورق محافظ CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار به روش CEL روی یک لوله مدفون فلزی در خاک با ورق محافظ CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. لوله در عمق خاک بوده و یک لایه محافظ یا ورق CFRP در بالای آن به منظور کاهش آسیب به لوله در نظر گرفته شده است. تمامی اجزا از قبیل هوا، ماده منفجره و خاک به صورت اویلری مدل شده اند. در شکل زیر میتوانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این مثال ماده تی ان تی به صورت یک ماده High Explosive با تعریف مدل ماده به صورت معادلات حالت در نظر گرفته شده است. برای ورق کامپوزیتی نیز خواص الاستیک و آسیب به همراه تکامل اعمال شده است. برای لوله از مدل سختی و آسیب جانسون کوک به منظور پیش بینی آسیب پیش رونده و همچنین به منظور در نظر گرفتن تغییر شکل های سریع، لحاظ شده است. هوا به صورت گاز ایده آل و خاک نیز به صورت یک ماده پلاستیک در نظر گرفته شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه خواص تماسی مناسب استفاده شده است. تمامی شروط مرزی و مش مناسب به تمامی قطعات اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی های از قبیل تنش، کرنش، آسیب، تخریب، انتشار ماده منفجره، پخش شدن خاک در هوا و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۸۶۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی ستون بتنی تقویت شده با CFRP به صورت استاتیکی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی ستون بتنی تقویت شده با CFRP ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo