تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی روی یک ستون بتنی مرکب با هسته فولادی ایکس شکل در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی روی یک ستون بتنی مرکب با هسته فولادی ایکس شکل در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی روی یک ستون بتنی مرکب با هسته فولادی ایکس شکل در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه ستون بتنی به صورت سالید، هسته فولادی ایکس شکل به صورت سالید، میلگردها به صورت سیمی و در نهایت هندسه فضای اویلری و ماده تی ان تی می باشد. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی آباکوس را مشاهده نمائید.

در نرم افزار آباکوس برای بتن متریال مدلهای مختلفی ارائه شده است که تعدادی از آنها برای مدلسازی ماده تحت اثر انفجار مناسب می باشد. در این مثال از مدل پلاستیسیته بتن آسیب دیده به همراه آسیب کرنشی به منظور حذف کامل المان ها استفاده شده است. برای ماده منفجره از مدل جونز-ویلکینز-لی با تعریف رفتار و اختصاص محل انفجار، بهره برده شده است. برای تمامی هندسه های فولادی نیز از ماده فولاد با رفتار پلاستیک و آسیب جانسون کوک، استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت با زمان در اردر میلی ثانیه استفاده شده است. اجزا فولادی در بتن به صورت مدفون شده لحاظ و تماس بین اجزا نیز با تعریف رفتار تماسی ایجادشده است. شرایط مرزی و اولیه مناسب به تمامی اجزا اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز به خصوص برای فضای اویلری به منظور حصول نتایج صحیح ضروری می باشد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، آسیب کششی و فشاری، تخریب بتن، آسیب هسته فولادی و میلگردها، نحوه پخش شدن موج انفجار و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۷۹۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Finite element modeling of pull-out test of precast wall panels connection in Abaqus

This example has done the finite element modeling of the pull-out test of precast wall ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo