تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی استاتیکی و دینامیکی خمش چهار محوره تیر بتنی مسلح به میلگرد زیگزاگی یا توری در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی استاتیکی و دینامیکی خمش چهار محوره تیر بتنی مسلح به میلگرد زیگزاگی یا توری در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی استاتیکی و دینامیکی خمش چهار محوره تیر بتنی مسلح به میلگرد زیگزاگی یا توری در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی شامل تیر بتنی به صورت سالید و سه بعدی، میلگردها به صورت سیمی و سه بعدی، و در نهایت هندسه اجسام وارد کننده نیرو به صورت صلب می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

در این تحلیل بتن با استفاده از معادله رفتاری بتن آسیب دیده یا Concrete Damaged Plasticty تعریف شده است. رفتار کشش و فشار به همراه آسیب کششی و فشاری به متریال اختصاص داده شده است. برای میلگردها نیز خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک در نظر گرفته شده است.

تحلیل به دو صورت استاتیکی و دینامیکی به منظور مقایسه زمان تحلیل صورت پذیرفته است. تماس بین اجزا به صورت سطح به سطح تعریف شده است. تمامی قیود موجود در مدل نیز در بخش تعامل به هندسه ها اختصاص داده شده است. شرط مرزی بار به اجسام رویی و شرط مرزی گیردار به اجسام صلب زیرین اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری، کاهش سختی، تغییر شکل میلگردها، نمودار نیرو-جابه جایی و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با بتن با هسته تیر CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون فولادی پر شده با ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo