تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی اتصال دیوار پیش ساخته با میلگرد تحت بار فشاری در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی اتصال دیوار پیش ساخته با میلگرد تحت بار فشاری در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی اتصال دیوار پیش ساخته با میلگرد تحت بار فشاری در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل دو هندسه بتنی به صورت سالید و سه بعدی، میلگردهای تقویت کننده به صورت سیمی و میلگردهای متصل کننده دو دیوار به صورت سالید و سه بعدی می باشد. در شکل های زیر می توانید نحوه مونتاژ قطعات در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از خاصیت الاستیک و مدل پلاستیک بتن آسیب دیده یا Concrete Damaged Plasticity با تعریف رفتار کشش و فشار به همراه آسیب، استفاده شده است. برای تمامی اجزای فولادی نیز از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک بهره برده شده است.

تحلیل هم می تواند دینامیکی و هم استاتیکی باشد، به منظور به کارگیری رفتار چسبنده یا کوهسیو بین میلگردهای سه بعدی با دیوار بتنی سمت راست، از استپ اکسپلیسیت زمانمند به همراه مقیاس دهی جرمی استفاده شده است. تماس بین دیوارهای بتنی با هم به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی، و تماس بین میگردهای فولادی با بتن به صورت تماس چسبنده لحاظ شده است.

تمامی شرایط مرزی، بار و مش مناسب نیز به تمامی اجزا اختصاص داده شده است. پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری، شروع آسیب از محل اتصال میلگردهای سه بعدی، تغییر شکل، نمودار نیرو-جابه جایی و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی یک پنل مرکب(CFRP-سرامیک-GFPP) در نرم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo